K dispozici je nový volič jízdních režimů, umožňující přizpůsobit vůz sportovní jízdě i běžnému používání – režimy Sport, Normal a Eco jsou spojeny s odlišným nastavením elektrického posilovače řízení, fungování klimatizace, odezvy škrticí klapky a zobrazení v přístrojovém štítu. U provedení s převodovkou Gazoo Racing Direct A/T je dále upravena zpětná vazba převodovky a volba převodových stupňů. V režimu Sport je prioritou řazení odezva; v režimech Normal a Eco je důležité vyvážení tlumení a odezvy. V režimu Sport a nastavení D je prioritou odezva; při používání M je zajištěno nejrychlejší možné řazení. Řidič brzy odhalí, že největší zábavy dosáhne v pásmu od 4900 ot/min až po limit 7200 ot/min.
Podobně jako u současné Toyoty GR Yaris je optimální záběr a držení stopy pod dohledem elektronicky řízeného systému stálého pohonu všech kol GR-FOUR. Systém vyvinutý speciálně pro tento vůz reguluje hnací moment předních a zadních kol prostřednictvím trojice režimů podle aktuální situace – Normal, Sport a Track.
Vyšší tuhost karoserie pro ještě lepší odezvu
U lehké karoserie Toyoty GR Yaris se podařilo dále zvýšit tuhost díky většímu počtu bodových svarů (plus 13 %) a širšímu použití strukturálních lepidel (nárůst o 24 %). Vůz se tak chlubí lepší stáčivou odezvou i zpětnou vazbou od řízení a zprostředkuje pocit lepšího kontaktu s vozovkou, kdy se opírá o kvality stávajícího tuhého a oceňovaného podvozku.
Podvozková platforma byla navržena speciálně pro tento vůz – s přední částí převzatou z konstrukce GA-B modelu Yaris, resp. zadní částí odvozenou od větší platformy GA-C od Toyoty.
Byl zachován lehký a současně tuhý systém zavěšení kol – vpředu se vzpěrami McPherson, vzadu pak s dvojitými lichoběžníky a vlečenými rameny nápravy – s úpravami podle pokynů soutěžních jezdců. Doplněním dalších šroubů spojujících přední tlumiče s karoserií se podařilo potlačit změny geometrie, k nimž mohlo docházet v důsledku deformace horních pouzder při sportovní jízdě. Úpravy předních i zadních pružin se promítly do optimální charakteristiky a lepšího ovládání.
Z řidiče se stává závodní jezdec
Kabina Toyoty GR Yaris prodělala výrazné změny, jejichž výsledkem je kokpit s čistou sportovní atmosférou, věrně se držící zásady „zaměřeno na řidiče“, kterou je tento model definován. Tým návrhářů GR po konzultaci se soutěžními a rallyovými jezdci upravil rozmístění ovládacích prvků ve prospěch snazšího a rychlejšího ovládání.
Ovládací prvky používané v soutěžním prostředí, jako např. rozprašovač vody na mezichladič, funkce VSC-OFF a výstražná světla, se přesunuly o něco blíže k řidiči, aby na ně snadno a rychle dosáhl pevně upoután soutěžními bezpečnostními pásy. Na straně spolujezdce najdeme větší přihrádku v palubní desce, aby zde bylo dost místa na další přístroje nebo monitor navigátora.
K lepšímu výhledu zpoza volantu napomohlo snížení horní hrany palubní desky o 50 mm, úprava polohy vnitřního zpětného zrcátka a naklonění ovládacího panelu o 15° směrem k řidiči.